سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات در اینستاگرام

اثرات شگفت انگیز ساخت تیزر تبلیغاتی

    نظر

آنچه را که ما امروز به عنوان ساخت تیزر تبلیغاتی می شناسیم، ماحصلِ 80 سال تلاشِ بشر، در بسترِ رادیو و تلویزیون است. از اولین تیزر تلویزیونی که متعلق به کمپانیِ ساعتِ Bulova بود، تا همین امروز که تینجر های اینفلوئنسر، با فالوورهای سر به فلک کشیده شروع به تبلیغِ محصولاتِ شما، البته با بیانِ خاص خودشان می کنند، صنعتِ ساخت تیزر، حسابی زیر و رو شده است. اما از همان موقع تا همین امروز، هدف از ساخت کلیپ تبلیغاتی یک چیز بیشتر نبوده: جذبِ مشتری برای افزایشِ فروش.

اصلا ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟

ساخت ویدیو تبلیغاتی هم مثلِ دیگر شاخه های تبلیغات، هدفش تاثیر گذاری روی قدرتِ خریدِ مشتریان است. همین سر و کار داشتن با موجودِ پیچیده ای به نامِ انسان هم، کارِ ساخت کلیپ تبلیغاتی را سخت تر می کند. ما نمی توانیم آدم ها و شخصیتشان را پیش بینی کنیم اما با یک آنالیزِ کلی از جامعه آماری که قصدِ تبلیغِ یک محصول برای آن ها را داریم، روی تصمیم گیریشان تاثیر می گذاریم. برای همین چون دقیق نمی دانیم در حالِ اثر گذاری بر روی کدام قشرِ جامعه هستیم، در نتیجه باید در ساخت کلیپ های تبلیغاتی، سلیقه توده مردم را در نظر بگیریم تا این اثرگذاری به حدِ اعلای خود برسد.

در ساخت تیزر تبلیغاتی چه نکاتی رعایت می شود؟

در حقیقت ساخت تیزر، کوتاه ترین و ماندگار ترین روش برای ثبت شدن در ذهنِ مشتریانست. این ژانر از کلیپ ها، اغلب کوتاه و کوبشی ساخته می شوند. یک نمایِ کلی از ویژگی های محصول به تصویر کشیده می شود اما اطلاعاتِ بیشتری به مخاطب نمی دهند. اصلا رسالتِ ساخت ویدیو تبلیغاتی، تشنه نگه داشتنِ مخاطب و تبدیل کردنِ آن به مشتری است. پس در تبلیغات، ما به صورتِ کامل از همه محصولاتمان رو نمایی نمی کنیم، بلکه یک نمونه از بهترین آن را در قالبِ پیش نمایشی جذاب و خیره کننده به همه نشان می دهیم. در حقیقتا این یکی از حقه های بازاریابی قطره چکانی است و البته تاثیرِ مثبتش هم تا به امروز بر همگان ثابت شده است.

با انواع ساخت کلیپ تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید.

در دنیا سه شکلِ رایج از ساخت تیزر تبلیغاتی بیشتر روی مخاطب تاثیر می گذارد. برای مثال:

 

ویدیو های رئال

همان طور که از نامش پیداست، این ویدیو ها کاملا از دنیایِ خیالات و شخصیت های کارتونی به دور هستند. ما در این سبک؛ از بازیگران و هنروران واقعی استفاده می کنیم و سناریو هم در جهانِ حقیقی که در آن زندگی می کنیم اتفاق میوفتد. نکته مهم درباره این سبک، نهایتِ به کار بستنِ خلاقیت در ایجادِ کاراکتر ها و خطِ داستانیِ نوآورانه است. چرا که هیچ جلوه ویژه ای در کار نیست و خیره کردنِ مخاطب فقط با ایده های بکرِ بصری امکان پذیر است.

 

ویدیو های انیمیشنی

معمولا هزینه ساخت ویدیو تبلیغاتی انیمیشنی، به نسبتِ سبکِ رئال؛ کمتر و اقتصادی تر است. در این شیوه شما مستقیما با نرم افزار های گرافیکی برای خلقِ شخصیت های داستانتان سر و کار دارید و دیگر دغدغه پیدا کردنِ بازیگر و هنرور را ندارید. هرچند آدم ها در هر سن و جایگاهی، به صورتِ ناخودآگاه به کارتون و انیمیشن علاقه مند هستند، اما این مدل از ساخت تیزر معمولا در تبلیغِ محصولاتی که به کودکان و نوجوانان مرتبط است، بیشترین اثر گذاری را دارد. این نکته مهم را هرگز فراموش نکنید که انتخابِ ژانرِ تیزر تبلیغاتی شما، تاثیر مستقیم بر جذبِ مشتری دارد. اگر به هر دلیلی شناختِ درستی از جامعه آماری و بازه سنی آن ها نداشته باشید، با ساختِ یک تیزر نامرتبط؛ بزرگترین ضربه را به بدنه کسب وکار خود وارد کرده اید.

ویدیو های ترکیبی
در این حالت شما به صورتِ همزمان از قدرتِ ژانرِ رئال و انیمیشن، استفاده می کنید. یعنی بخش هایی از آن توسطِ شخصیت های انسانی بازی می شود و جاهایی که نیاز به خیال پردازی و تغییرِ حال و هوا دارد، با طراحی های گرافیکی روی صحنه می رود. بر اساسِ آمار، این سبک از ساخت تیزر تبلیغاتی، تاثیراتِ مثبتِ بیشتری بر روی تصمیم گیری مشتری می گذارد. البته این آمارِ عادلانه ای است. چرا که شما هر چه بیشتر برای ساختِ یک تیزر وقت و انرژی بگذارید، نتیجه، بیشتر به دلِ مخاطب می نشیند و این نمونه از تیزر ها هم نمونه بارزِ انرژی گذاشتن در خلقِ داستان ها جذاب است.

ساخت تیزر به چه دردی می خورد؟
تیزر های تبلیغاتی به معنایِ اعلامِ حضورِ شما در حوزه کسب و کارتان است. رقبایِ پیشین و رقبایِ جدید شما هرگز از بین نخواهند رفت و تنها راهِ شناخته شدنِ شما در بینِ دریایی از برند های گوناگون، استفاده از قدرتِ تبلیغاتِ ویدیویی است. تصور کنید نامِ محصولتان در یک تیزر تبلیغاتی،  بینِ دو نیمه فوتبال از شبکه 3 پخش شود. آیا در این حالت باز هم می توانید تاثیراتِ ساخت ویدیو تبلیغاتی در افزایشِ فروش و معرفی شدنتان را نادیده بگیرید؟ قطعا نه! پس مدیا و ساعاتی که در آن شروع به تبلیغِ محصول می کنید هم یکی دیگر از فاکتور های مهم در شناخته شدنِ یک برند است. اما آیا با این تعرفه های سرسام آوری که برای ثانیه به ثانیه یک پیام بازرگانی، به صاحبانِ کسب و کار تحمیل می شود، پخش تبلیغ در رسانه امکان پذیر است؟ قطعا نه.


از کجا ساخت تیزر تبلیغاتی را شروع کنیم؟

نا امید نباشید. شاید فعلا از پسِ تعرفه های تلویزیون برای پخشِ تیزر تبلیغاتی خود بر نیائید، اما قدرتِ فضای مجازی را دستِ کم نگیرید. این روز ها همه یک اکانتِ اینستاگرام داریم و گاهاً ساعت ها در حالِ بالا پائین کردنِ آنلاین شاپ های مختلف هستیم. پس اگر منطقی هم نگاه کنید، کاربرانِ اینستاگرام در ایران خیلی بیشتر از بیننده های تلویزیون هستند. برای شروع می توانید تیزر تبلیغاتی خود را به کمکِ پیج های پر بازدید و فالوور بالا، اکران کنید. البته یک تیزر تبلیغاتی خلاقانه، نیازمندِ تیمی حرفه ای و سناریو هایی هوشمندانه است که اگر بخواهیم مرجعِ سازندگانِ فعلی اش را معرفی کنیم، باید به شرکت ایران مایند اشاره کنیم. این شرکت های متخصص، در اکثریتِ مواقع قدرتِ به واقعیت تبدیل کردنِ رویا های تبلیغاتی ما را دارند. مطمئن باشید پس از مدتی، انقدر دریافتیِ شما با انتشار تیزر تبلیغاتی افزایش پیدا می کند، که دیگر با ارقامِ نجومی پخش در تلویزیون مشکلی نخواهید داشت.

اگر شما مسئول سناریو نویسی برای ساخت تیزر تبلیغاتی باشید، از چه ترفند هایی برای جذاب تر کردنش استفاده می کنید؟

منبع: https://b2n.ir/n29268