سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات در اینستاگرام

ادمین اینستاگرام و عملیاتِ نجاتِ یک پیج

    نظر

این روز ها اکانت های اینستاگرامی، از شخصی ترین پل های ارتباطیِ بینِ انسان و جامعه اطرافش است. این که می گوئیم شخصی یعنی شما کاملا اختیارِ این را دارید که به سلیقه خودتان و فالوور هایتان پیجِ خود را اداره کنید. اما مدیریت پیج اینستاگرام، برای کسب و کار هایی که نیاز به هوای تازه دارند تا رشد و افزایشِ فروش را تجربه کنند، دیگر از حالتِ پرایوت خارج می شود و سلیقه شخصی را نمی طلبد. شاید برای همین است که ادمین اینستاگرام ، یکی از پر چالش ترین مشاغلِ امروزی است.

 

چرا یک پیج باید ادمین اینستاگرام داشته باشد؟

نمی دانیم این سوالِ نویسنده گزارش از شماست یا پرسشی است که ذهنِ شما را مدت هاست به خود مشغول کرده است؛ اما در هر دو حالتِ پاسخ دادن به آن خالی از لطف نیست. با همه گیر شدنِ محبوبیتِ اینستاگرام در جهان و تبدیل شدنِ آن به یکی از بستر های رایگانِ تبلیغاتِ بیزینسی، جذابیتِ بصری در محتوای پیج های مختلف، دست خوشِ تغییراتِ اساسی شده است. کسب و کار هایی که به صورتِ واقعیتِ مجازی در این اَپ فعالیت می کنند، نیازِ مبرم دارند تا خودشان را با سلیقه کاربرانی که حالا دیگر هر پست و استوری را نمی پسندند تطبیق بدهند. طی کردنِ پروسه این انطباق پذیری با فضایِ رقابتی هم نیاز به حضورِ یک متخصص دارد. پس همین جاست که حیاتی بودنِ استخدامِ ادمین اینستا و کسی که زیر و بمِ مدیریت پیج اینستاگرام را بداند، خودش را به ما نشان می دهد.

چطور می شود به یک ادمین اینستاگرام اعتماد کرد؟

این سوال را در ابتدایِ گزارش مطرح می کنیم، چون خوب می دانیم که همچنان هستند عده کثیری که نمی توانند به حضورِ یک نفرِ دیگر در پیجشان، عادت و اعتماد کنند. پس پاسخش را می دهیم تا با خیالِ راحت به خواندنِ ادامه متن بپردازید. بدونِ هیچ تعارفی باید گفت که این احساسِ عدمِ امنیت کاملا غریزی است و حقِ طبیعی شما. اکانتِ هر یک از ما، نمادِ شخصیت برند ما در دنیایِ مجازی است. اگر به هر دلیلی ادمین پیج:

•پایبند به اصول اخلاقی نباشد

•دوره های حرفه ای که یک ادمین اینستا نیاز دارد آموزش ببیند را نگذراند

•آشناییِ صفر تا صد با مکانیزمِ پیچیده اینستاگرام را نداشته باشد

•از همه مهم تر اصلا این فرد ادمین پیج نباشد و فقط بخواهد کلاه برداری کند!

قطعا اتفاقاتِ خوبی برای کسب و کار و صفحه ما رقم نمی خورد. پس چاره چیست؟ خوشبختانه در 6 سالِ اخیر شرکت هایِ معدودی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند، خیالِ ما را از این آشفتگی های ذهنی راحت کرده اند. بهترین راه برای اعتماد به خبره بودنِ یک ادمین اینستاگرام، استخدامِ آن از طریقِ شرکت هایی است که به صورتِ تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند و حرف های زیادی برای گفتن دارند. برای مثال شرکتِ ایران مایند ، یکی از همان خبره های کاربلدی است که می تواند دغدغه شما در زمینه استخدام ادمین اینستا و به صورتِ کلی مدیریت اینستاگرام را از بین ببرد.

ادمین اینستاگرام چه کار هایی بلد است که ما بلد نیستیم؟

الگوریتمِ اینستاگرام، چندان سرِ سازگاری و راه آمدن با پست ها و استوری ها را ندارد. یعنی آنقدر فاکتور هایِ زیادی را برای راهی کردنِ یک پست به اکسپلور لحاظ می کند که احتمالا هیچ فردِ عادی دلش نمی خواهد ماه ها بر روی این لیستِ بلند بالا تحقیق کند. چه کسی جز ادمین اینستا می داند که این وظایف چیست و از همه مهم تر، چطور عملی می شوند؟

تولید محتوای یونیک در مدیریت پیج اینستا

در این زمینه شما قدرتِ انتخاب دارید. می توانید خودتان محتوایِ مورد نظر را (اعم از استوری و پست) در اختیارِ ادمین بگذارید تا او فقط وظایفی مثلِ هشتک گذاری و انتشار در گلدن را انجام بدهد. یا این که صفر تا صدِ تولید محتوایِ جدید و به دور از کپی کاری برای پیجتان را به کسی که مدیریت پیج اینستاگرام می داند بسپارید. در هر صورت تولیدِ محتوای ارزشمند یکی از مسئولیت های ادمین پیج است.

رشدِ صعودی در جذبِ فالوور

همه ما می دانیم که اینستا، چقدر از پیج هایی که فالوور فیک دارند بیزار است و چطور بیرحمانه از الگوریتم خارجشان می کند. این خارج شدن از الگوریتم هم یعنی خداحافظی با رفتنِ پست به اکسپلور و در نتیجه دیده نشدن و عدمِ جذبِ فالوور واقعی. یکی از وظایفِ ادمین اینستا، افزایشِ ارگانیکِ فالوور های فعال و واقعی است. این کار هم با انتشارِ محتوای جدید و جذاب، هشتک گذاری اصولی، تبلیغات در پیج های مرتبط با پیجِ شما، آنالیزِ فراوانیِ ساعاتِ فعالیتِ دنبال کنندگان و ...، ممکن می شود.

گاهاً می بینیم که پیجِ فلان سلبریتی، 1M فالوور دارد اما تعدادِ لایک های هر پستش به زور به 20 هزار تا می رسد. به نظرتان این نتیجه کدام کم کاری است؟ آیا واقعا این 1 میلیون دنبال کننده، فیک هستند یا نه، واقعی و فعال اند اما چون به درستی زیر ساختِ انتشارِ پست فراهم نشده و در زمانِ مناسبش منتشر نشده، چنین بلایی بر سرِ تعامل پیج آمده؟ یکی از وظایفِ ادمین، رسیدگی به همین معضلات برای افزایشِ لایک، کامنت، شیر و سیو و ... است. به طبع هم هر  کدام از این ها افزایش پیدا کند، پیجِ شما در جذبِ فالوور موفق تر خواهد شد و در نتیجه شانسِ بیشتری برای رفتن به اکسپلور پیدا می کند.

ایجادِ حصارِ امن

قطعا این پیامِ اینستاگرام که بعد از وارد شدن به آن به ما می گوید که ربات هستید و پیج بسته شده، بدترین و پر اضطراب ترین لحظه است. یکی از وظایفِ ادمین اینستاگرام، حفظِ امنیتِ پیج برای مواجه نشدن با چنین صحنه ای است. یک ادمینِ کارکشته خوب می داند که از چه ترفند هایی برای بالا بردنِ امنیتِ پیج استفاده کند تا از هرگونه هک شدن، پریدن، ریپورت و بلاک شدن و ... جلو گیری کند.

آنالیزوری

تحلیل گر بودن، شاخه های زیادی را شامل می شود. از آنالیزِ پیج های رقیب برای جلوگیری از تولیدِ محتوایِ تکراری گرفته، تا تحلیلِ سلیقه دنبال کنندگانِ شما و این که دیدنِ چه نوع محتوایی بیشر بابِ میلشان است. پس یکی از ویژگی هایی که ادمین دارد، داشتنِ ارتباطاتِ اجتماعی گسترده حتی با پیج های رقیب است. از کامنت گذاشتن پایِ پستشان گرفته تا دایرکت رفتن و ایجادِ روابطی که بعداً برای انتشارِ تبلیغ، بسترِ مناسبش فراهم باشد.

هزینه ادمین ایسنتاگرام چقدر است؟

این کاملا وابسته به حوزه اختیاراتِ ادمین و گستردگیِ وظایفش است. گاهی شما فقط ادمین استخدام می کنید تا به دایرکت ها پاسخ بدهد و فروش را سر و سامان بدهد، که به طبعِ هزینه زیادی را تحمیل نمی کند. اما یک موقع شما تمایلِ دارید که صفر تا صدِ مدیریتِ پیجتان را به یک تیمِ حرفه ای تولید محتوای و برند سازی اینستاگرامی بسپارید که قطعا در اینجا هزینه ها متفاوت می شود.

 

منبع: https://www.aryanews.com/News/20221102132637209/