سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات در اینستاگرام

هنوز برای خرید تجهیزات تولید محتوا شک دارید؟!

    نظر

خرید تجهیزات تولید محتوا باید در صدرِ لیستِ اولویت های یک حرفه ای باشد. این خوب است که شما سرشار از ایده برای خلقِ محتواهای ویدیویی و صوتی و... هستید. اما اگر همین ایده هایتان را به بهترین شکل ارائه ندهید، دقیقا شبیه این است که استعدادِ خود را هدر داده باشید. تجهیزاتِ تولید محتوا که از تهیه یک میکروفونِ خوب گرفته تا بهترین دوربین برای تولید محتوا، مکمل و صمیمی ترین پارتنر های کاری شما هستند که اگر در انتخابشان دقیق باشید، تا آخرین روز همراهتان خواهند ماند. اما چطور می شود بهترینِ تجهیزات لازم برای تولید محتوا را انتخاب کرد؟

اصلا تجهیزات تولید محتوا به چه دردی می خورد؟

معلم یا استاد هستید؟ خواننده اید؟ یوتیوبرید؟ نریتور یا گوینده پادکست هستید؟ گیمیر تشریف دارید؟ بلاگرید؟ ببینید فرقی نمی کند چه نقشی در جامعه ایفا می کنید؛ تا زمانی که در فضای مجازی فعال هستید و در حالِ حرف زدن یا فیلم گرفتن از خودتانید؛ باید با کیفیتِ کامل محتوا تولید کنید. هیچکس از نگاه کردن به فیلمی که انگار با لنزِ کثیف و دستانِ لرزان گرفته شده لذت نمی برد. هیچ کداممان فایلِ صوتی که انگار گوینده صدایش از تهِ دَبه در می آید را تا انتها گوش نمی کنیم. هیچ وقت چشمانِ ما به نور پردازیِ غیرِ اصولی در یک فیلم عادت نمی کند و ... پس لطفا برای ماندگاری و برند شدنِ خودتان هم که شده، به فکرِ خریدِ تجهیزات لازم برای تولید محتوا باشید دوستان.

برای استارت به کدام تجهیزات تولید محتوا نیاز دارید؟

نه می خواهیم شما را مجبور کنیم توی خرج بیوفتید و نه از خریدِ بهترین دوربین برای تولید محتوا یا گران ترین میکروفون منعتان می کنیم. ولی حتی اگر برای خرید دستتان باز است و خدا بخواهد دلهره کم شدنِ حسابِ بانکیتان را ندارید، قبلش حتما از خودتان بپرسید آیا واقعا کار کردن با گران ترین تجهیزات تولید محتوا را بلدید؟

دوربین که نباشد انگار شما هم وجود ندارید!

اولین تجهیزات تولید محتوا که باید به فکرِ خریدش باشید، دوربین است. هر چند برای تولید محتوای حرفه ای، ما دوربین های dslr را پیشنهاد می دهیم که بی تعارف بهترین دوربین برای تولید محتوا هستند. اما گاهی گوشی هایمان هم می توانند نتیجه شگفت انگیزی به همراه داشته باشند. مثلا دوربین های گوشی های پرچمدارِ سامسونگ یا همین آیفون های جذابِ خواستنی، آنقدر لنز های قدرتمندی دارند که امکان ندارد کسی شک کند شما از دوربینِ حرفه ای استفاده نکرده اید.

بدونِ میکروفون؟ امکان ندارد!

دوباره نمی خواهیم بحثِ صدای تهِ دَبه ای را راه بی اندازیم چون دیگر خودتان عمقِ فاجعه را درک کرده اید. میکروفونِ با کیفیت حیاتی ترین تجهیزات لازم برای تولید محتواست. حالا ممکن است در مواقعی بشود سرِ دوربین کوتاه آمد چون ممکن است محتوای شما اصلا ویدیویی نباشد. مثلا کسی که پادکست تولید می کند یا دکلمه می خواند، قطعا خریدِ بهترین دوربین برای تولید محتوا اولویتِ آخرش است. اما میکروفونِ خوب، لازمه ی تمامِ محتواهایی است که در بسترِ فضایِ مجازی تولید می شود. پیشنهادِ ما هم این است که میکروفنِ یقه ای اولین گزینه تان باشد. شما حتی اگر به صورتِ ذاتی صدایِ نخکشی داشته باشید و انگار همیشه برایتان سرِ صبح است و حنجره تان باز نشده، باز هم می توانید به کمکِ یک میکروفونِ با کیفیتِ نویز گیر، صدایی به زیبایی و مخملی بودنِ صدای اِبی از حجره خود تولید کنید.

سه پایه؛ واجب تر از نانِ شب

سه پایه، رفیقِ گرمابه و گلستانِ تجهیزات تولید محتوا است. حتی اگر دوربینتان یک دوربینِ معمولی باشد، به کمکِ حضورِ سه پایه و ثابت ایستادنش، می تواند بدونِ لرزش تصاویرِ ماندگاری از شما ضبط کند. پس تا اینجا فهمیدیم که میکروفون و سه پایه، از مهمترین تجهیزاتِ لازم برای تولید محتواست.

اگر دوست دارید با باقیِ لوازمِ موردِ نیاز برای تولیدِ یک محتوای حرفه ای و استاندارد آشنا شوید، مقاله (تجهیزات تولید محتوا چی بخرم) از ایران مایند را به صورتِ کامل مطالعه کنید.

https://iranmind.net/content-production-equipment/